قراردادتجاری

قراردا د تجاری یک تعهد قانونی بین افراد که خاصیتی الزام اور دارد. تنظیم دقیق آن و تطابقش با اصول قانونی و تجا ری بسیار قابل اهمیت است. اینکه هریک از طرفین درک مناسبی نسبت به تمامی اصول و شرایط قرارداد داشته باشند لازمه ای قبل از امضا قرارداد است. شرایط بکار رفته باید تا جای امکان از پیچیدگی و عدم صراحت به دور باشد و طرفین باید قبل از امضا قرارداد شرایط را درک کنند به جهت اهمیت قرارداد تجاری ضروری است .برای تنظیم یا امضا قرارداد از مشاوره حقوقی و تخصص بهرمند شوید تا روابط تجاری شما را استحکام بخشد و به وضوح وظایف طرفین را تشریح کند.

اگر چه در قوانین قراردادها هم به صورت شفاهی و هم کتبی دارای اعتبار هیتند اما قراردادهای شفاهی هیچ کدام دارای ضمانت اجرا نیستند واجرای قراردادهای تجاری شفاهی تنها منو ط به حس نیت طرفین است که در صورت عدم اجرا اثبات آن مشکمل است.قرارداد تجاری که به صورت کتبی منعقد گرر نه تنها برای طرفین درگیر التزام بیشتری اعمال می کند بلکه دارای بعد انگیزشی هست به مسئولیت پذیری و بهره وری بیشتر شرکت کمک کند.موکدا داشتن قرارداد کتبی توصیه می شود لااقل در خصوص شرایط اصلی مورد توافق قرارداد کتبی تنظیم شود.

 

عناصر اساسی یک قرارداد ی که جنبه الزام اور داشته باشد یک قالب مشخصی ندارد. در هر قرارداد تجاری با توجه به اصولی که در مذاکرات اولیه مورد توافق قرار گرفته است به صورت جداگانه وخاص تنظیم میشود .یک قرارداد اصولی شامل بندهای مشخص و ضروری است که با ید در نهایت دقت تنظیم گردد و در بر دارنده تمامی اطلاعات کامل طرفین ،شرح کالا یا خدمتی که باید ارائه کنید یا دریافت کنید،جزییات شرایط  پرداخت ،تاریخ و مشخص کردن عواقب تاخیر پرداخت دعوا ( به طوریکه اگر خریدار در موعد مشخص بهای کالا پرداخت نکند حق برای فروشنده ایجاد میشود که ضمانتهای تاخیر در پرداخت را مطالبه کند مدت قرارداد ، شرایط انجام قرارداد ،مسئولیتها طرفین ، ضمانت اجراها،شیوه های جبران خسارت،چگونگی حل اختلافات ،شرایط فسخ و خاتمه قرارداد باشد

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا