قرارداد تجاری

امروزه در هر کسب و کاری که دارید و خواهان ارتباط با مشاغل مختلف باشید به منظور همکاری بین طرفین شما ناگزیر از تنظیم قرارداد هستید. نظیم آن بر اساس اصول قراردادی به شما کمک می کند که دستیابی به هدف مورد نظر تسهیل شود و در صحنه تجارت از اطمینان خاطربیشتری برخوردار باشید.

این گونه قرارداد هاجزو اقسام الزام آور محسوب می شوند و اگر بین طرفین از نظر قانونی به شکل صحیح تنظیم شده باشد مورد حمایت قانون قرار میگیرند. تنظیم آن علاوه بر رعایت اصول بین المللی با توجه به هر کشور، صنعت و نوع معامله متفاوت خواهد بود. با وجود آنکه اقسام گوناگونی دارند، تنظیم آن به شکل اصولی نشان می دهد که چیز با ارزشی مورد معامله قرار گرفته و همه طرفها با شرایط مذکور موافقت کرده اند. از لحظه پیشنهاد تا مذاکرات اولیه،توافق اولیه بر روی جزییات و نهایتا امضا قرارداد، شما نیازمند به کارگیری اصول حرفه ای بازرگانی و حقوقی هستید. برای اینکه قرارداد شما، شرایط تعهدی طرفین، چگونگی شرایط پرداختی،مالی،حل اختلاف،ختم قرارداد و دهها مورد دیگر را شامل شود باید به بندهای مختلفی تقسیم شده و یک استراتزدی کلی را تضمین کند.

بندهای متداول قرارداد تجاری بند تعاریف، داوری، محرمانگی،جبران خسارت و ضمانت نامه ها و .. است.

هدف از تنظیم یک قرارداد تجاری

معاملات تجاری در دنیای غیر حرفه ای هنوز هم به صورت لفظی و قول و قرار انجام می شود .ریسک انجام این معاملات به این شکل به حدی است که گاهی نه تنها سرمایه و مال از بین می رود و بلکه تعهدات بدون پشتوانه شما سرمایه شما را در معرض نابودی قرار می دهد.تنظیم یک قرداد اصولی :

  • به حداقل رسانی ریسک در معاملات تجاری
  • جلوگیری از بروز درگیری در خصوص توافقات حاصله
  • تطبیق با موارد سازمانی
  • تقویت احساس ارتباط
  • افزایش بهره وری
  • اعتبار بخشیدن به توافقات تجاری شما
  • ایجاد یک مرجع استنادی که به امضا طرفین رسیده

لازم به یاداوری مجدد است که از قرارداد بر اساس قول و قرارشفاهی پرهیز کنید که در صورت بروز اختلاف طرفین باید صرفا حرفهای بدون پشتوانه یکدیگر را به چالش بکشند.

. گزوه حقوقی زرگام ، با تنظیم قراردادهای تجاری چه حضوری چه به صورت آنلاین به معاملات تجاری شما وجه و اعتباربخشیده و از طرف دیگر مفاد آن دارای ضمانت اجرا و از نظر قانونی الزام آور می باشد

برای نوشتن آن لازم است تمامی موارد زیر بررسی شود:

در مرحله اول_ تا جای ممکن اطلاعات بیشتری در خصوص موضوع قرارداد به دست اوریم

مرحله دوم – مذاکرات را شروع کرده

مرحله سوم – طرفین قرارداد بشناسیم که هر تعهد به عهده کدام یک است

مرحله چهارم- در مرحله نوشتن اطمینان حاصل کنید که همه موارد قانونی تصریح شده است

مرحله پنجم – با توجه به موضوع قرارداد الگوی مناسب را انتخاب کنید

مرحله ششم- قرارداد به ساده ترین شکل ممکن بنوسید.

یک قرارداد صحیح و اصولی قراردادی است که علاوه بر آنکه ، طبق اصول قانونی تنظیم می شود ثقیل و غیر قابل فهم نباشد، و برای اجرای قرارداد، تعیین حدود وظایف و تعهدات کاری طرفین در زمان شروع اختلافات و شیوه حل و فصل آن ،

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا